عاطفه محیب

زندگی روزانه یک دختر ستاره ای (دختری که می خواد بدرخشه و به دیگران هم کمک کنه که ستاره بشن)

عاطفه محیب

زندگی روزانه یک دختر ستاره ای (دختری که می خواد بدرخشه و به دیگران هم کمک کنه که ستاره بشن)

عاطفه محیب

عاطفه محیب هستم.
عاشق برنامه نویسی ، طراحی و کارهای هنری ، کتاب و دویدن.
تصمیم دارم درباره علایقم و چیزهای جدیدی که یاد میگیرم بنویسم؛درباره همه تلاشهام برای ستاره شدن.
اما آسمون زندگی وقتی زیباتر میشه که پر از ستاره باشه.آروزی من ستاره شدن همه ادماست ...
دوستان ستاره ای من اگر دوست دارید از جدیدترین مطالبم مطلع بشید یا سوالی براتون پیش اومد به من ایمیل بزنید.
atefehmohib@yahoo.com

من کی ام؟!

جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۰۲ ب.ظ

ماجرای دختر ستاره مربوط به امروز و دیروز نیست.

همه تلاشهام برای فهمیدن مفهوم "خودشناسی" و خوندن کتابهای زیادی درباره زندگی ، شادی و ... و ساعتها فکر کردن و حرف زدن با آدمهای مختلف دختر ستاره ای رو ساخت.

چند وقت پیش تصمیم گرفتم با روش مخصوص به خودم به روند ستاره ای شدن ادامه بدم (در واقع شروع کنم).

روشم رو باز هم از هوش مصنوعی الگو گرفتم و بعدا دیدم که کلی چیزهای دیگه هم که قبلا خونده بودم به صورت ناخودآگاه روی تصمیمم تاثیر گذاشته( که همشون بعدا براتون توضیح میدم).

خب حالا برم سراغ اصل قضیه و بگم که میخوام چیکار کنم

کل ماجرا اینه که من میخوام به خودم به عنوان یک ماشین یادگیرنده نگاه کنم . ماشینی که از همه تجربیاتش یاد میگیره و مجموعه اونها به دانش تبدیل میشه. توی این روش یک چیز خیلی اهمیت داره و اون موقعیت ها و تجربیات جدیده و مورد مهم بعدی آگاهی داشتن نسبت به همه این تجربیاته.

تجربه جدید + آگاهی

فکر میکنم درباره تجربه لازم نباشه توضیح بدم اما دوس دارم براتون یکم درباره  آگاهی بگم.

درباره آگاهی و حضور در لحظه و کنترل فکر و ... خیلی ها بحثها کردن و کتابها نوشتن . اما برداشت من و کاری که خودم انجام میدم اینه که هرکاری که انجام میدم سعی میکنم قبلش و اگه نشد حینش بررسیش کنم که چقدر این کار با خواست قلبی من همخوانی داره و چقدر واکنش فکر و مغزمه و به اصطلاح ناخود آگاه؛ و اگه دیگه کار از کار گذشت بعدش ببینم خب خب من توی این موقعیت چه واکنشی نشون دادم و چرا (همه من همینه). قصد ندارم نظریه علمی مطرح کنم اما تصورم اینه که ذهن ما مثل یک ماشین یاد میگیره و توی موقعیت های بعدی ازون اطلاعاتش استفاده میکنه . اما ممکنه این ماشین اشتباه کنه ( یک دلیلش میتونه اطلاعات ورودی کم و یا اشتباه باشه). با اگاهی ادم  یه جورایی از زندان ذهن آزاد میشه و میتونه خودش مشخص کنه در یک موقعیت چه کاری انجام بده.


ازتون میخوام دوباره برگردین به اول مطلب و نگاهی به سطر دوم بندازین. همه اینارو گفتم که یک کلمه رو توضیح بدم . "خود شناسی"! مفهومی که هیچوقت توی کلاس و مدرسه و ... بهمون یاد ندادن چیه و حتی سالها مارو از خودمون دور کردن . اما امروز که این مطلب مینویسم واقعا حس خوبی دارم . فکر میکنم بالاخره فهمیدم خودشناسی یعنی چی و روشی پیدا کردم که خودم بشناسم.خودم پیدا کردم.

ازین به بعد سعی میکنم همه تجربیات و چیزای جدیدی که یاد گرفتم رو در قسمت دختر ستاره ای بنویسم. هم اینکه خودم بعدا بدونم از کجا شروع کردم و چه کارایی انجام دادم و هم اینکه دیگران هم بتونن بخونن  و اگه نظری داشتن بهم بگن و در بهترین حالت کسی بتونه از مطالب استفاده کنه.


امیدوارم از نوشته هام لذت ببرید.

شاد باشید

پ ن:

چندتا از کتابایی که خیلی بهم کمک کردن تا وارد این مرحله از زندگیم بشم : (البته فقط کتاب خووندن کافی نیست) 

اولین و آخرین رهایی/ اشو

پروژه شادی/ گریچن رابین

شازده کوچولو/ آنتوان دوسنت اگزوپری ( این کتاب کتاب زندگیه )

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۷
عاطفه محیب

خودشناسی

نظرات  (۴)

خیلی خوب نوشته بودین...

اینکه آدم تصمیم بگیره که خودشو بشناسه واقعا شجاعت میخواد...
امیدوارم موفق باشین :)
تصورت درسته. همون‌طور که اگه به یک سیستم مبتنی بر یادگیری ماشین (ماشین لرنینگ) داده‌های آموزش غلط بدیم، تصمیم‌هایی که در آینده می‌گیره هم خیلی قابل اتکا نیستن، این قانون برای آدم‌ها هم صدق می‌کنه.

کلاً هیچ سیستمی (مثل آدم) نباید به سمت داده‌هایی که تا حالا دیده اورفیت (overfit) بشه. بلکه باید دایورسیتی و جنرالیزیشن رو هم در نظر بگیره. توی یادگیری ماشین هم این سیستم‌ها هستن که بهترین نتیجه رو می‌دن. لزومی نداره همیشه با توجه به اونایی که تا حالا تجربه کردی تصمیم بگیری، بلکه بعضی وقتا می‌تونی بعضی تجربه‌ها رو نادیده بگیری که در آینده تصمیمات بهتری بگیری. (قبول چند خطا برای بالا بردن جنرالیزیشن)

موفق باشی

پاسخ:
توصیه های جالب بود 
مرسی
خود شناسی همراه با روان شناسی خود و همینطور حفظ آگاهی در لحظه می تونه خودش یک خوشبختی باشه اما بسیار سخت هست حفظ این حالت
پاسخ:
به نظرم ما وقتی بچه بودیم در لحظه بودیم پس الانم میتونیم دوباره تکرارش کنیم 
۰۱ فروردين ۹۴ ، ۰۴:۴۹ باشگاه علمی و پژوهشی ساداکو

اگر همه عمرت را به یک گل نگاه کنی، بدان اشتباه نکرده ای.

(هایکو از کتاب آخرین سامورایی)

 

از هم اکنون به فکر تقویت رزومه تحصیلی و شغلی خود باشید.

فرصتی برای دیده شدن

چاپ هر گونه کتاب دانشجویی/ تالیفی/ ترجمه/ کار گروهی/حتی مطالب وبلاگتان، شعر یا هر دلنوشته دیگر

 

تبدیل پایان نامه به کتاب، ویژه تقویت رزومه (مصاحبه دکتری Ph.D)

(مقایسه کنید = ارزش هر کتاب تالیفی 15 الی 22 نمره / کتاب ترجمه 5 نمره

مقاله علمی پژوهشی چاپ شده 5 نمره / علمی ترویجی 2 نمره و ISI دارای 7 نمره است)

 

تیراژ محدود، حتی 20 جلد (درج در شناسنامه کتاب 1000 جلد)

با هزینه اندک (کمتر از یک میلیون تومان) بدلیل درنظر داشتن تنگناهای مالی دانشجویان

 

با راهنمایی گام به گام 24 ساعته؛ از ارسال متن تا چاپ و تحویل کتاب (ویژه کتاب اولی ها)

بدون حضور شما در تهران (ویژه شهرستانیها)

ارسال متن با ایمیل/ واریز هزینه با عابر بانک/ ارسال کتب با پست تیپاکس با هزینه حدود 15 هزار تومان

با کلیه مجوزهای قانونی از وزارت ارشاد، اداره شابک ISBN ، فیپای کتابخانه ملی ایران و ...

چاپ مقالات ISC و ISI آسیایی و اروپایی

 

وب سایت اصلــی ما =  http://www.sadako.ir

بلاگ = http://sadakoclub.blogfa.com

ایمیل = sadako.ir@gmail.com

 

باشگاه علمی و پژوهشی ساداکو

Sadako Scientific and Research Club

クラブ  科学的 研究  禎子

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی